Przełomowy czas

Zwykły wpis

Kiedyś już pisałam, że prawie czterolatka to zupełnie co innego niż trzyipółlatka, pamiętacie ten wpis?

Teraz chcę powiedzieć, że z czterolatką jest jeszcze inaczej;) Ostatnie miesiące to czas ogromnych zmian w moim macierzyńskim życiu. I przyznam, że chwilami nie nadążam.

Nauczyłam się, że moje dziecko potrzebuje przede wszystkim stałości, a Ono się nudzi. Bliskości, a Ono podejmuje wyzwania, które mnie zaskakują. Z tego, co czyta się w popularnych artykułach, u większości przychodzi to wcześniej. U nas teraz.

Najbardziej zaskakuje mnie to, że „chodź, przytulimy się” nie zawsze pomaga. Nawet jeśli ja jestem spokojna…

Dużo się huśtamy – emocjonalnie. Bywają dni, kiedy mam wrażenie, że moja Córka jest już prawie dorosłą kobietą, no, może tylko lubi jeszcze opowieści o Tomku i Piotrku bardziej niż przeciętna dorosła. Opiekuńczą, rozważną, empatyczną i asertywną. Niezwykłą, no. Ale bywają i dni – albo chwile w ciągu dnia – kiedy wracamy do etapu rzucania się na podłogę, krzyku i totalnych nieporozumień. Niechybny znak rozwoju i zmian.

Jestem zaskoczona i czasem mi z tym ciężko, bo już się przyzwyczaiłam. To trochę podobny etap to tego, jak niemowlak czasem zaczyna chcieć co innego niż pierś albo noszenie;)

A u mnie samej też ogromnie wiele się dzieje. Jestem już (dopiero? bo mam jazdy tylko 1-2 razy w tygodniu) w połowie kursu praktycznego na prawo jazdy kategorii B:) I idzie mi zaskakująco (dla mnie) dobrze. I nawet to lubię!

Jeśli jeszcze nie trafiliście innym kanałem, to informuję, że od soboty działa zainicjowana i prowadzona przeze mnie strona dla rodziców, którzy chcą łączyć Rodzicielstwo Bliskości i chrześcijaństwo. Zapraszam serdecznie tutaj: Bliska wiara.

About lovespatient

Zakładam bloga już n-ty raz w moim nie aż tak długim życiu. Zawsze wtedy, gdy czuję się na tyle zakręcona, że ufam, że pisanie pomoże mi się odkręcić. Jak widać z faktu, że po jakimś czasie każdy zarzucam, chyba (trochę) pomaga.

2 responses »

Skomentuj

