Kiedy mogę kochać i to działa…

Zwykły wpis

Czuję się wtedy szczęśliwa. W takich drobnych, małych sprawach to szczęście do mnie przychodzi.

Ania poprzedniej nocy bardzo kaszlała. Obudziła się o 5 i przez ponad pół godziny nie mogła przestać kaszleć. Poszłam do Niej do łóżka, przytulałam, podawałam ciepłe picie, rozmawiałyśmy sobie. Wydawało mi się, że nie płacze tylko dlatego, że nie ma siły. A rano obudziła się bardzo szczęśliwa i mówiła mi o tym, jak się fajnie wyspała i że fajnie sobie w nocy gadałyśmy, kiedy nie mogła spać przez kaszel.

Aż mi głupio, myślę sobie chwilami, że może dowartościowuję się dzieckiem? Zwłaszcza że przeżywam ostatnio sporo stresów związanych z różnymi wyzwaniami i czuję, że bardzo potrzebuję czuć się kompetentna choć jako mama. No ale to chyba dobre – cieszę się, że nasza bliskość działa.

Cieszyłam się też dziś na placu zabaw, kiedy inne dzieci przychodziły do mnie, żebym się z nimi też bawiła tak jak z Anią, jedna dziewczynka wprost poprosiła, czy może się bawić, że jest moim bobasem. Zapytałam, czy chciałaby, żebym Ją przytulała tak jak Anię, powiedziała, że tak, więc Ją poprzytulałam… Bawiłyśmy się w trójkę, czasem dołączało do nas jeszcze dwoje innych dzieci. Czułam radość, że dzieci czują, że je szanuję i się z nimi liczę.

Bycie z innymi, bycie blisko jest piękne. Teraz, kiedy moja Córka ma 4 lata i to, jak jest dobrze, wyraża nie tylko przez to, że nie ma awantury…, czuję się naprawdę doceniana i kochana. Ciągle mnie to jeszcze onieśmiela i zadziwia.

Zwykle myślę o byciu mamą jako o wielkiej odpowiedzialności. Ale często ostatnio przypominam sobie, że to także jest radość. Nie dlatego że mi się coś należy. Dlatego że moja Córka także jest szczęśliwa, okazując mi, jak mnie kocha:-)

About lovespatient

Zakładam bloga już n-ty raz w moim nie aż tak długim życiu. Zawsze wtedy, gdy czuję się na tyle zakręcona, że ufam, że pisanie pomoże mi się odkręcić. Jak widać z faktu, że po jakimś czasie każdy zarzucam, chyba (trochę) pomaga.

One response »

Skomentuj

