Niełączenie

Zwykły wpis

Pamiętam, że była kiedyś moda na dietę niełączenia. Chodziło chyba o cukry i tłuszcze, zresztą nie znam się zupełnie na dietach, kto mnie widział, ten wie;-)

Ale… słowo „niełączenie” przyszło mi do głowy, gdy spędzałam dziś wspaniały dzień z Anią, zwiedzając pomału Kraków, łażąc po uliczkach, bez pośpiechu, bez celu. Moje najlepsze dni jako mamy to te dni, kiedy nie pracuję. I nie chodzi o to, że ważny jest czas poza pracą. Chodzi mi o to, że bardzo trudno mi łączyć prawdziwe bycie blisko dziecka, uważność na jego potrzeby, spokój i cierpliwość z myśleniem o tym, co to ja mam dziś jeszcze zawodowo zrobić. Dochodzę do wniosku, że absolutnie konieczne są dla mnie i Ani te dni, kiedy po prostu wyłączam swój „aspekt zawodowy” i jestem dla Niej.

Niestety, nie ma takich dni wiele. Są to zawsze niedziele, ale widzę, że raz na jakiś czas trzeba zrobić taki dzień i przy innych okazjach. W wakacje było ich więcej i czasami, owszem, bywałam zmęczona ciągłą obecnością dziecka obok, brakiem ciszy i spokoju. Ale doceniłam to, że nie muszę myśleć o tłumaczeniach, redakcjach, lekcjach choć przez ten jeden miesiąc, a jak już coś było do roboty, to zawieźliśmy Anię do Babci na cały dzień i wtedy starałam się zrobić jak najwięcej, a następnego dnia nawet nie myśleć o tekście, by wrócić dopiero kolejnego, jak Ania była z Babcią. Pewnie nie zawsze to możliwe, ale widzę, że dla nas to rozwiązanie idealne:)

Ania potrzebuje mnie gotowej słuchać, zmieniać plany, nie spieszyć się. Ja potrzebuję siebie takiej.

About lovespatient

Zakładam bloga już n-ty raz w moim nie aż tak długim życiu. Zawsze wtedy, gdy czuję się na tyle zakręcona, że ufam, że pisanie pomoże mi się odkręcić. Jak widać z faktu, że po jakimś czasie każdy zarzucam, chyba (trochę) pomaga.

Skomentuj

