Się dzieje

Zwykły wpis

Tak dużo i tak intensywnie, że zupełnie zapomniałam o blogu. Dziś nie mogłam sobie przypomnieć adresu!

Mam nadzieję, że w tym tygodniu uda mi się więcej popisać. A jest o czym. Choćby o tym, jak inaczej odbieramy pobyt Ani w przedszkolu i Jej postawę my, a jak pani nauczycielka. Dziś dowiedziałam się m.in. że moje dziecko jest niesamodzielne, zachowuje się opryskliwie i jeszcze coś innego oceniającego negatywnie, ale mi z głowy wyleciało.

Dużo mam przemyśleń. Ale muszę sobie co nieco w głowie poukładać.

About lovespatient

Zakładam bloga już n-ty raz w moim nie aż tak długim życiu. Zawsze wtedy, gdy czuję się na tyle zakręcona, że ufam, że pisanie pomoże mi się odkręcić. Jak widać z faktu, że po jakimś czasie każdy zarzucam, chyba (trochę) pomaga.

8 responses »

  1. TRZYMAJCIE SIĘ!!!!! to jedyne co mi przychodzi do głowy…Przedszkola chyba nie ma sensu teraz zmieniać… Tym bardziej rezygnować…ale musi być Tobie jednak trudno:( wyobrażam sobie siebie w podobnej sytuacji-jej,chyba bym się poryczała:(

  2. No więc, jak pisałam na facebooku: „No więc po pierwsze ma taką minę, jakby o wszystko miała pretensje. Płacze nie smutno, tylko nerwowo. Macha rękami, jak się zdenerwuje. I głośno woła „Nie chcę”, jak czegoś nie chce…” – to jest definicja opryskliwości:-(
    Ja tę rozmowę jakoś dzielnie przetrwałam, bo byłam przygotowana – pani od dawna sugerowała mi, że ma problemy z Anią, a ja nie chciałam rozmawiać o tym przy dziecku, więc umówiłyśmy się na dziś.
    Co do samodzielności itp. pani sądziła, że Ania nic nie potrafi wokół siebie zrobić, bo nie jest zachęcana do samodzielności w domu. A w domu potrafi wszystko i zachęcać Jej nie trzeba (chyba że ma gorszy dzień, to nie zachęcam, tylko obsługuję, co mi szkodzi ubrać Jej skarpetki – ale umie doskonale). No i wydaje mi się, że Ona w ten sposób prosi panie o pomoc, tzn. chce, żeby ktoś dorosły Ją wsparł. A pani (przynajmniej ta jedna, mam wrażenie, że druga inaczej odbiera Anię, muszę dopytać) we wszystkim widzi problem i złe nastawienie Ani i nasze do przedszkola…

    • Dwa lata temu, kiedy moja córka poszła pierwszy raz do przedszkola też otrzymałam o niej dość negatywną opinię od pani przedszkolanki. Nie będę się tu rozpisywać co to było bo nie o to mi chodzi 😉 Na drugi dzień rozmawiałam zmartwiona i załamana, podobnie jak TY, z drugą panią opiekującą się grupą i te same cechy wcześniej przedstawione na niekorzyść mojego dziecka zostały opisane o 180 stopni inaczej – do tego z jak najbardziej pozytywną dla dziecka opinią.
      Po tym wiem, że opinia zawsze jest zależna od humoru, dobrego czy złego dnia czy po prostu nastawienia osoby oceniającej.
      Trzymam za Was kciuki, oby było tylko lepiej 🙂

  3. A czy te panie z przedszkola mają np. jakieś konkretne przeszkolenia z psychologii dziecięcej itp.? Chodzi mi o to, że każdy może wystawiać subiektywne opinie wg swoich obserwacji dziecka w konkretnym środkowisku, ale już żeby przeprowadzić konkretną i jakąś miarodajną obserwację potrzeba jest wiele czynników. Ocena to tylko ocena. Poza tym piszesz, że pani ma problemy z Anią – mi się zdaje, że zwyczajnie mając pod opieką nie tylko jedno dziecko, ciężko jest ogarnąć każdy szczegół i ocenia się dziecka wg ogólnie przyjętych schematycznych cech, ale to ja tak myślę :). Trzymaj się, bo Ty najlepiej znasz swoje dziecko i najlepiej wiesz, co jest dla niej najlepsze :).

  4. Jeśli tego nie zrobiłaś w tej rozmowie, to spróbuj w następnej powiedzieć co wg. Ciebie kryje się za „niesamodzielnościà i opryslpkliwością ” Ani. Może to będzie wyjścia o rozmowy o Ani, a nie o etykietowania dziewczynki.

    • Myślę, że to zrobiłam. Muszę napisać Wam więcej, żeby obraz był pełniejszy. Ogólnie dobrze mi się z Panią rozmawiało, na koniec powiedziała, że dziękuje za informacje ode mnie i że pozwolą Jej popatrzyć na Anię w innym świetle. Niemniej ciężko mi.

Skomentuj

