Możliwość spojrzenia z dystansu

Zwykły wpis

Dosłownie jak w tytule i nie tylko.

Jesteśmy na wakacjach i Ania spędza dużo czasu z Dziadkami. Parę dni temu czekając na skmkę spod najpiękniejszego stadionu świata, widziałam Anię z odległości parunastu metrów, kiedy w ramach zabijania czasu była wożona przez Babcię po peronie. Uświadomiłam sobie, jak rzadko widzę Ją z takiej odległości. Żadnych genialnych wniosków nie wyciągnęłam, ale tak się jakoś zdziwiłam, że aż o tym piszę.

Poza tym pierwszy raz rozmawiałam z Anią przez telefon. Pojechałam odwiedzić niewidzianą kilka lat (4?) Przyjaciółkę na końcu świata (gdańskim Chełmie), wracając zadzwoniłam dać znać, że jadę, no i dostałam do telefonu Anię, parę słów, głównie „pa, pa, Mamuniu”, a prawie się popłakałam w tramwaju.

Chyba pierwszy raz od urodzenia Ani mam okazję chwilami poczuć się jak przed Jej pojawieniem się. Pobyć na odległość albo pospać dłużej, gdy ktoś inny ma Ją pod opieką, a ja nie jestem w pracy, nie gnam gdzieś w pośpiechu, i nie mam poczucia, że byłaby radośniejsza, gdy jestem obok. Może i byłaby, ale też pierwszy raz naprawdę widzę, że rozstanie nie jest dla Niej problemem. Że Tata uśpił Ją w parę minut, gdy w niedzielę poszłam na wieczorną mszę, że chce być sama z Babcią i raz mnie nawet wyrzuciła z pokoju, mówiąc: „Chcemy być same”;-) Dziś pojechałam z Mężem pofotografować i połazić i idąc po schodach z peronu skmki we Wrzeszczu zdałam sobie sprawę, że odruchowo się pochylam, bo nie umiem iść na schodach wyprostowana – mam nawyk trzymania Ani za rękę (lub bycia do tego gotową) i idąc wyprostowana czuję się niepewnie… Śmieszne.

To wszystko dobrze na mnie działa. Bo jednocześnie Ania okazuje mi masę czułości, miłości, przywiązania – a nie potrzebuje mnie non-stop. Po ostatnich kilkudziesięciu miesiącach to odmiana i to odmiana przyjemna. Choć troski też są – ale o nich nie dziś.

One response »

  1. Czasami dystans i przestrzeń są potrzebne w każdej relacji. Można kochać, troszczyć się, itd., ale wiem z własnego doświadczenia w różnych relacjach, czy to z partnerem, czy przyjaciółmi, czy nawet dziećmi siostry, znajomych. Przestrzeń jest ważna. A Tobie życzę więcej takich pięknych wzruszeń i mniej smutnych emocji przy dawaniu sobie nawzajem przestrzeni. Trzymam kciuki i dużo pozytywnej energii ślę :).

Skomentuj

