Co zamiast klapsa? (2)

Zwykły wpis

Przed wyjazdem pisałam sporo o klapsach i zaczęłam coś, co w moim zamyśle miało być cyklem uwag na temat tego, dlaczego wydaje się nam, że klaps czy inna kara są nieuniknione i co tak naprawdę byłoby lepsze. Przemyśleń mam sporo, ale są bardzo chaotyczne i myślę, że lepiej oddać głos innym, którzy w ostatnim czasie sporo na ten temat mądrych rzeczy napisali.Miło mi, że zainspirowałam Aleksandrę z Wiedźmowanek, która napisała kilka bardzo pomocnych zdań o tym, dlaczego klaps jest najgorszą opcją we wpisie: Co zamiast klapsa? Może sama końcóweczka mnie nie przekonuje, bo myślę, że nasze dzieci są fajne niezależnie od fajności lub niefajności przodków;-)

Ostatnio ukazał się także bardzo pogodny, ciekawszy i bardziej obrazowy niż poprzednio przeze mnie linkowany, filmik Fundacji Dzieci Niczyje, zobaczcie koniecznie:

Mniej więcej takie podejście reprezentujemy wraz z Mężem od początku. Jedyne, co mi przyszło do głowy, że można by lepiej niż pokazano na filmie, to, aby na pierwszym miejscu odnieść się do uczuć dziecka, a nie do zasad („Widzę, że bardzo chcesz dostać ten bębenek i wściekasz się, że nie chcemy go kupić”)… No i nie przekonuje mnie zupełnie rada o wyjściu z pomieszczenia – zwłaszcza w kontekście tych sytuacji, które pokazano wcześniej na filmiku. Ale w niektórych działa na pewno.

Natomiast niezastąpiona Monika z W świecie Żyrafy napisała więcej o tym, jak w duchu Porozumienia bez Przemocy zrobić to jeszcze lepiej – nie tylko uniknąć klapsa, ale i wzmocnić relację z dzieckiem. Najserdeczniej polecam (sama do tego wracam co i rusz, bo czuję, że to słuszne, ale jeszcze nie umiem zastosować).

Skomentuj

