Ukochany cytat prawie o cierpliwości

Zwykły wpis

Dziś bardzo dużo cierpliwości potrzebuję dla siebie, swojej kruchości, irracjonalnie złego nastroju, trudności z wzięciem się w garść. W takich sytuacjach pamięć podpowiada mi różne słowa, zdania, cytaty, bardzo często biblijne, i próbuję karmić się nimi, żeby jakoś sama sobie ze sobą poradzić. Dziś ciągle mi chodzi po głowie mój absolutnie ulubiony od paru miesięcy:Niech będzie znana wszystkim ludziom wasza wyrozumiała łagodność: Pan jest blisko! (Flp 4, 5)

I tę łagodność dedykuję dziś sobie.

Co do samego słowa – różnie można by oddać grecki termin επιεικες, widziałam sporo wersji przekładu, choć „cierpliwości” tam nie było, to też myślę, że nie jest daleko. Łagodność to też coś, czego mi potrzeba, więc ten akurat przekład bardzo lubię.

I cieszy mnie, że Pan jest blisko. Choć nie do końca rozumiem (racjonalnie), co to oznacza.

A niebawem spróbuję napisać o łagodnym albo cierpliwym podejściu do własnych smutków i trudności, coś tam już zaczęłam, ale nie umiem dokończyć.

Myślę o każdej i każdym, kto tu zagląda, bardzo serdecznie.

Skomentuj

